دوره آموزش MBTI کشف مهارتها با روش یونگ

رشدانا

برای یک تصمیم خوب، ابتدا خودمان را بشناسیم

MBTI - Self Discovery

آشنایی و مفهوم خودشناسی و شناخت تیپ های شخصیتی بر اساس مدل شخصیت شناسی MBTI. این دوره به شما کمک می کند که خودتان را بهتر بشناسید و بهتر درباره ی آینده ی کاری خودتان تصمیم بگیرید.

توضیحات کارگاه آموزشی

خودشناسی و شخصیت سالم پیوندی عمیق با یکدیگر دارند. از این رو، اشخاصی که دارای شخصیت سالم هستند رفتار و کلامی معقولانه دارند. این افراد با آگاهی از نحوه عملکرد و نتایج رفتارشان موفقیت و رضایت بیشتری در ابعاد مختلف زندگی خود دارند. تصور کنید اخیرا کسب و کار آنلاینی را شروع کرده و صاحب مجموعه ای با 10 نفر پرسنل هستید. شما توانایی بالایی در برقراری ارتباطات اجتماعی دارید اما دچار چالش های زیادی با مجموعه خود شده و دائم در حال رفع تنش های درونی و بیرونی هستید. احتمالا یکی از فاکتورهای مهم شخصیت سالم که تاب آوری نام دارد، در درون شما افت کرده و از آن بی‎خبرید .حال زمان آن رسیده که به تفکر درمورد خودتان بپردازید تا بسیاری از گره های موجود را باز کنید.

 

خودشناسی چیست؟

تعریف انسان برای انسان از جمله مباحثی است که جذابیت بالای آن باعث شده تا علوم مختلفی همچون روانشناسی، فلسفه، جامعه شناسی، علوم دینی و… به آن بپردازند و جالب تر اینکه، این گستردگی نگاه ها باعث توجه همه جانبه به تمام ابعاد روحی و روانی آدمی شده است.

همانطور که گفتیم خودشناسی یعنی اندیشیدن و تفکر آدمی در مورد خودش، البته این توانایی یک مهارت است، نیاز به یادگیری داشته و دارای اصول و قواعدی است که با آن آشنا نیستیم. افرادی که این مهارت را می‎آموزند رویدادها و اتفاقات محیط شان را طوری تفسیر می‎کنند که میدانند رشد آدمی در یادگیری است.

 

چرا آموزش MBTI و خودشناسی مانند نفس کشیدن ضروری است؟

محدود کردن سلامتی به سلامت جسم، اشتباه بزرگی است که شما را از جنبه های مختلف سلامت روان دور می‌کند و به مرور بر ابعاد مختلف زندگی تان همچون ارتباطات حرفه ای، تحصیلات، روابط خانوادگی و دوستانه تان تأثیرات منفی بر جای خواهد گذاشت. بخش بزرگی از مبحث خودشناسی، منطبق بر شناخت تفاوت های فردی است. هر گاه بدانید تمام انسان ها متفاوت آفریده شده اند، در حقیقت گام بزرگی در خودشناسی خودتان برداشته اید.

اگر فردی درون گرا باشید ویژگی های شخصیتی شما، زمینه ساز ورودتان به برخی مسیرهای رشد و حرفه مورد علاقه تان خواهد شد در صورتی که افراد برون گرا با ویژگی های متفاوتی که دارند در برخی کسب و کارها و رشته های تحصیلی دیگر موفق خواهند شد.

نکته مهم دیگر این است که، خودشناسی جزئی از مهارت های نرم است و یادگیری این نوع مهارت برای موفق شدن در کار، ازدواج، تحصیل و… حیاتی است.

 

مزایای دوره آموزش MBTI رشدانا

  • ارائه جذاب (تدریس صفر تا صد مباحث)
  • پروژه محور بودن دوره (انجام پروژه جهت تسلط بیشتر به موضوع)
  • منتورینگ (پشتیبانی منتور در صورت بروز هرگونه ابهام یا مشکل برای انجام پروژه)
  • کیفیت بالا، قیمت مناسب

 

دستاوردهای رشدآموز در انتهای کارگاه

در دوره آموزش MBTI رشدانا، مباحث کلیدی یک شخصیت سالم را، همراه با تحلیل آزمون معتبر MBTI توضیح خواهیم داد. رویکرد تیم توانمند سازی رشدانا بر مبحث خودشناسی و توسعه مهارت های فردی رشدآموزان، رویکردی همه جانبه است. بنابراین و با توجه به میزان اهمیت رشد فردی و داشتن شخصیت سالم برای موفقیت در کسب و کارهای آنلاین، برآن شدیم تا با بهره گیری از اساتید متبحر این حوزه به تعالی همه جانبه رشدآموزان عزیز بپردازیم.

در انتهای دوره خودشناسی شما قادر خواهید بود با استفاده از دانش خود در شناخت مهارت های نرم و ویژگی های منحصر به فرد شخصیتی خود در مسیر شغلی مناسب و پر بازدهی قدم گذارید و چالش های پیش روی خود در کسب و کار را به خوبی مدیریت کنید.

سرفصلها و کلیات

  • مفهوم خودشناسی
  • ضرورت خودشناسی در دنیای کسب و کار
  • بحث خودشناسی را از کجا آغاز کنم؟
  • رابطه خودشناسی و دوره های زندگی
  • معرفی تست MBTI
  • خودشناسی و انتخاب صحیح شغل
  • خودشناسی و انتخاب های ما

انتخاب نوع ثبت نام

course calendar جزئیات، ثبت نام

location pin مکان : دوره آنلاین – بستر آنلاین اسکای روم

  • مشهد
اسکای روم آموزش آنلاین

کارگاه آموزشی دوره آموزش MBTI کشف مهارتها با روش یونگ - MBTI - Self Discovery

پیش نیاز: اینترنت و لپ تاپ

آموزش خودشناسی mbti

آموزش خودشناسی mbti

آموزش خودشناسی، آموزشی در راستای رشد و توسعه فردی

بیایید این حقیقت را بپذیریم که امروزه اکثر افراد به نیازهای جسمی خود بیشتر از نیازهای روحی شان بها و ارزش می دهند.

ظاهری شیک و آراسته، خانه ای بزرگ با مبلمان و وسایل لوکس، چشم و هم چشمی های زیاد و فخر فروشی های مکرر و کلی عامل دیگر باعث می شوند که افراد نیازهای جسمی را بر نیازهای روحی ارجحيت دهند.

ممکن است صدها هزار تومان بابت خرید یک پیراهن پرداخت کنیم اما حتی یک دهم آن را بابت آراستگی روحمان نپردازیم!

برترین شناخت ها، خودشناسی است. (امام علی «ع»)

ما برای داشتن زندگی بهتر، اعتماد به نفس، عزت و کرامت نفس، مثبت اندیشی و… به خودشناسی احتیاج داریم.

نیاز داریم به درک عمیقی از خود برسیم و استعداد ها، ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فرد خود را بشناسیم تا در مسیر رشد و کمال و پیشرفت قرار بگیریم.

اما این کمال چگونه حاصل می شود؟ با استفاده از خودشناسی شما به درک عمیقی نسبت به خصوصیات و علایق خود می رسید. در نتیجه می تواند برخی از خصایص خود را که چندان مطلوب نیستند، تغییر دهید و به نسخه ی بهتری از خود تبدیل شوید.

به طور مثال، هیچ اشکالی ندارد که شما فردی خجالتی و درون گرا باشید. در واقع همین خصوصیت ها هستند که هویت شما را تشکیل می دهند و شما با همین ویژگی ها شناخته می شوید.

اما خوب است که تلاش کنید ویژگی خجالتی بودن خود را کمرنگ تر کنید تا بتوانید دايره وسيعي از افراد را شناخته و ارتباطات موثر داشته باشيد.

تو نیاز داری که به شناختن خود ادامه دهی، هر روز کمی بیشتر از پیش. (ریچارد باخ)

خودشناسی یعنی شناختن استعدادها، گرایش ها، بینش ها، سرمایه ها، امانت ها و ودیعه هایی که خدای متعال در اختیار انسان گذاشته است. اما واقعا خودشناسی چیست؟ آموزش خودشناسی چگونه حاصل می شود؟

چطور می شود که درباره خودمان بهتر بدانیم و بین واقعیت علاقه ها و هیجان مرزی را مشخص کنیم؟ پاسخ به این سوالات را در کارگاه آموزش خودشناسی رشدانا بیابید.

در این کارگاه علاوه بر گفت و گو درباره ی مفاهیم مختلف خودشناسی، بر روی شخصیت شناسی براساس مدل  MBTI نیز کار خواهد شد و حوزه های کاری مختلف بر اساس تیپ های شخصیتی مختلف هم در این کارگاه مورد بحث خواهد بود.

کارگاه خودشناسی و کشف مهارت ها

برای شروع و ورود به هر کاری قبل از بررسی جوانب آن کار باید اول خودمان را بشناسیم و از مهارت های خود که در هر لحظه از زندگی به کمک ما می آیند آگاه باشیم.  مانند انتخاب رشته تحصیلی، انتخاب همسر آینده، انتخاب شغل و هرانتخابی که در زندگی با آن مواجه خواهیم شد.

خودشناسی و کشف مهارتها با روش MBTI یونگ

خودشناسی و کشف مهارتها با روش MBTI یونگ

خودشناسی سرآغاز دانش و معرفتی است که راه های گوناگونی برای آن وجود دارد. از جمله تست های خودشناسی می‌توان به تستMBTI  اشاره کرد که با صرف کمترین هزینه ممکن و تنها در چند دقیقه بهترین شناخت را نسبت به خود پیدا خواهید کرد.

چرا خودشناسی؟

اگر شما به درک عمیقی از عواطف ، رفتارها ، احساسات و کنش های خود دست پیدا کنید، مسیر راحت تری را در زندگی طی خواهید کرد. در نتیجه تصمیم گیری ها و رفتارها برایتان آسان تر خواهد شد  و درک درستی از واکنش‌های خود در رو به رو شدن با اتفاقات خواهید داشت.

سئوالات متداول

هنگامی که خودتان را بشناسید می‌توانید در مورد هرچیز انتخاب های بهتر و عاقلانه تری داشته باشید و در مواجهه با مشکلات، بهترین واکنش را از خود نشان دهید. از انتخاب کوچک‌ترین چیز گرفته تا تصمیم گیری در رابطه با مهم‌ترین مسائل زندگی. می دانید چه چیز شما را ناراحت کرده و باعث آزار تان شده است. عادت های بد خود را می‌دانید و سعی در اصلاح آن می کنید.

اگر در خودشناسی به درک عمیقی از خود دست پیدا کنید و نقاط ضعف و قوت خود را به‌خوبی بدانید ، هنگام مواجه شدن با فشارهای اجتماعی و روانی، ارزش ها و اولویت های خود را می‌دانید و کمتر احتمال دارد که در خطر یا مشکلی فرو بروید.

چند راهکار ساده برای شناخت بهتر خود

  • برای شناخت بهتر خود با پرسش چند سوال می توانید هدف خود را در زندگی پیدا کرده و از خود بپرسید مهمترین هدفتان در زندگی چیست؟
  • مهم‌ترین اتفاق زندگیتان چیست؟
  • از خود بپرسید که آیا شخصیت پنهانی که تا به حال آن را آشکار نکرده‌اید، دارید؟
  • چه توانایی ها و استعدادهای منحصر به فردی دارید؟
  • آیا در هنگامی که شما مقصر هستید و اشتباهی در زندگیتان انجام داده اید، می پذیرید که مقصر هستید؟
  • آیا شما انسانی انتقاد پذیر هستید؟
  • نقاط قوت و ضعف تان چیست و برای آنها چه کاری انجام خواهید داد؟
  • در مواجهه با مشکلات بزرگ و اصلی زندگیتان چگونه برخورد خواهید کرد؟
  • با خود صادق باشید و سئوال‌ها را به صورت کامل در ذهن تان بازگو کنید.
خودشناسی و کشف مهارتها با روش MBTI یونگ

خودشناسی و کشف مهارتها با روش MBTI یونگ

چهار دسته‌ کلی در خودشناسی

از نظر روانشناسی در حوزه خودشناسی انسان در چهار حوزه کلی مورد بررسی قرار می‌گیرد:

  • رفتار و تعاملاتی که در اجتماع از خود نشان می دهد
  • جمع آوری اطلاعات ارزشیابی از نظر تصمیم گیری
  • نوع رفتار با مسائل مختلف
  • و همچنین ارزشیابی از نظر هدایت و هدف خود در جهان پیرامون

البته این موضوع را در نظر خواهیم داشت که موارد فوق به صورت کاملاً کلی و نسبی مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت و تنها این معیار ها بسنده می باشد.

خودشناسی و کشف مهارتها با روش MBTI یونگ

خودشناسی و کشف مهارتها با روش MBTI یونگ

خودشناسی در دوره های رشدانا

سریع ترین راه برای شناخت بهتر از خود، انجام دادن تمرین های مربوطه و آگاهی از مسائل مورد توجه در حوزه خودشناسی می باشد .

ما در رشدانا و کلاسهای خودشناسی و کشف استعدادها و مهارت ها، این امکان را به شما خواهیم داد تا به خودشناسی و درک عمیقی از خود برسید و استعدادها و رفتارهای پنهان خود را آشکار کنید.

در طی دوره های رشدانا سرفصل های زیر ارائه خواهند شد:

  • مفهوم خودشناسی
  • ضرورت خودشناسی در دنیای کسب و کار
  • بحث خودشناسی را از کجا آغاز کنم؟
  • رابطه خودشناسی و دوره های زندگی
  • معرفی تست ام بی تی آی خودشناسی
  • انتخاب صحیح شغل خودشناسی و انتخاب های ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin